Sivut

tiistai 19. helmikuuta 2013

my life, my rules!

Kanavalla taas. En edes yritä selitellä tätä mun hiljaisuustta, ei vaan jotenkin ole kiinnostanut ja mä oon muutenkin miettinyt että muuttelisin vähän  blogia, lähinnä pelkästä vauva blogista life style blogiksi. Mean kuulumia tulis toki aina silloin tällöin, mutta jotenkin tuntuu siltä, että kiinnostais kirjoitella kaikesta muustakin, niikun ootte ehkä huomannu (köhköh) sisustus juttuja on aika paljon tullu.



Mulla oli tarkoitus aloittaa jo tammikuussa jonkin sortin kunnon kohotus/laihdutus prokkis. Se nyt kuitenkin kuoli ennen kun edes alkoikaan, mutta nyt on peilikuva alkanu tympiä sen verran, että oli pakko jonkin sortin ryhdistäytyminen tehdä. Olis ihan jees jos mahtuis noihin kaikkiin ihaniin vaatteisiin, mitä pursuaa vaatehuoneen rekillä. 



Mä olin siis synnytyksen jälkeen muutamaa kiloa laihempi mitä ennen kun aloin odottaa, no sen jälkeen alkoi suklaa maistuu turhanki hyvin ja nyt painan varmaan muutaman kilon enenmän kun viimesilläni raskaana (mullehan tulis siis raskaus aikana joku 6 kg painoa) Ylipainoa on aika reilulla kädellä tullu viimeisen 6 vuoden aikana muutenkin, ihan itkettää. No joka tapauksessa, vielä en ala mitään kiloja tänne kirjoittelemaan, koska masentais vähän liikaa. Mutta voin sanoa että reilusti on painoindeksi ylipainon puolella. 

Oon hommannu salivaatteet ja nyt pitäis jostain kaivaa rohkeutta lähtee sinne salille. Ahdistaa, koska ajattelen aina liikaa muiden mielipiteitä ja mä en halua et se jää sitten vaan muutamaan kertaan, tovottavasti tuo kuntosali on kiva, koska se on ainoo vaihtoehto täällä. Loppukuusta aijon sinne joku ilta lähtee, mies saa jäädä Mean kanssa tekee iltapuuhia. Tavoitteena olis myös käydä se 2-3 krt viikkoon sitten jos alkaa oikeasti kiinnostaa se siellä käyminen, harmittaa kun täällä ei ilmeisesti mitään ryhmäliikunta juttuja ole tuon salin puolesta, ne olis kiinnostanu. 



Kahvakuulan haluaisin ostaa kotiin, sillä olin varmaan ihan kiva jotain treeniä tehdä sitten kotona, jos ei salille pääse tai huvita mennä.

Aattelin että kirjoittelen tästä tännekkin, niin jospa saisin sillä tavalla pysymään kiinnostusta yllä. Tarkoitus olisi nyt kuitenkin vähän noita syömisiä katsoa, paljon vihanneksia, juureksia, marjoja. Turhat hiilihydraatit (vehnäleivät, pullat, leivokset yms.) pois ja sitten säännöllinen ateriarytmi ja pieniä annoksia. Leipää syön aika vähän nykyään muutenkin, jos jotain syön niin leivon yleensä itse sämpylöitä. 



Tämä mun laihdutus juttu ei pelkästään johdu siitä mitä peilistä näkyy vaan ihan terveydellisistä syistä myös. Mulla on isot riskit sairastua 2. tyypin diabetkeseen ja moniin muihin ylipainoisilla esiintyviin sairauksiin.  Raskausaikana säästyin raskausajan diabetekseltä, mutta tulevaisuudessa seuraavan mahdollisen raskauden aikana en ehkä ole niin onnekas, koska painoa on nyt jo enemmän kun viimeksi. 

Mutta semmosta tänne, palaillaan taas mahdollisesti loppuviikosta. :)

5 kommenttia:

  1. Kiva lukea sun kuulumisia tässäkin muodossa. :)

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä painonhallintaan! Itsellä lähes Mean ikäinen vauva. Helposti tulee syötyä jotain nopeaa (ei niin terveellistä) päivisin ja illantullen lapsen nukkuessa napostella kaikennäköistä. Eli samanlaista elämäntaparemonttia täälläkin aluillaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsempit sinnekin! :) viikolla yleensä ihan helppo syödä terveellisesti ja säännöllisestikkin, mutta nämä viikonloput on aina vähän haasteellisempia, mikähän siinäkin on ?

      Poista
  3. Mulla saman ikäinen pikkuinen kuin sinulla ja tammikuussa alkoi tällä mammalla elämäntapamuutos. Tsemppiä myös sinulle painon pudotukseen! Mulle sopivin liikuntamuoto on ehdottomasti sauvakävely (okei, ehkä tätimäistä :) ), niska-hartiaseutu pysyy hyvässä kunnossa ja ulkona "pää tuulettuu" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tuota sauvakävelyä miettiny kanssa, koska joskus sitä tuli harrastettua ja tykkäsin kovasti.. Voiskin kaivaa sauvat varastosta ja lähtee taas sauvailemaan. Kiitos tsempeistä :)ja sinne myös!

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.